Bodová oprava čelního skla zcelováním
Jde o rychlý a ekomický způsob opravy menších poškození čelního skla automobilu. Oprava trvá přibližně 3 hodiny. Je plně hrazena pojišťovnou z připojištění skel.Oprava bodové
praskliny čelního skla se provádí z venkovní strany přímo na čelním skle automobilu. Nejdříve se z praskliny odsaje vzduch a nečistoty pomocí podtlakové pumpy. Následně se pomalu do praskliny vtlačuje speciální pryskyřice, která se dostane do všech míst praskliny a zabraňuje jejímu dalšímu rozšiřování. Nakonec se pryskyřice vytvrdí UV lampou a místo opravy se začistí. Tato speciální pryskyřice má index lomu světla stejný jako autosklo.
Prasklina čelního skla může mít různou podobu – pavouček, hvězdička, očko, podkova. (viz obrázky)
Každá
oprava autoskla po sobě zanechá určité optické stopy, i když je původní prasklina v pohledu do vozidla ve většině případů již neviditelná. Řidiči tak nehrozí pokuta ani ztráta bodů a bez problémů projde STK.Opravu nelze provést pokud se prasklina nachází v zorném poli řidiče (EHK č.43), nebo zasahuje do okraje skla. V tomto případě je
výměna autoskla nutná. Opravujeme praskliny do velikosti 5 cm a je-li vstupní otvor (místo dopadu kamene) menší než cca 5 mm.
Pokud se po nárazu kamínkem objeví prasklina na čelním skle, je nejlepší co nejrychleji zavézt vůz do opravny autoskel, popř. nejdříve zalepit poškozené místo průhlednou izolepou (zabráníte tak vniknutí nečistot a vody do praskliny).
Námi používaná souprava TEROSON na opravu bodového poškození čelního skla splňuje vyhlášku MD 102-1995 Sb. a předpis EHK č. 43. Osvědčení o schválení technické způsobilosti č. 2906, vydané Ministerstvem dopravy ČR na základě protokolu o zkoušce ÚVMV Prada SD 186/98.